Medlemmerne af Allerød Byråd modtager vederlag for at varetage deres hverv i byrådet og i de nedsatte stående udvalg.
Økonomiudvalget besluttede den 14. maj 2019, at disse vederlag skal offentliggøres på kommunens hjemmeside en gang årligt (senest den 1. april), og at byråds- og udvalgsvederlagene offentliggøres for perioden 2014 og fremefter.
Klik på årstallet nedenfor for at downloade oversigt over byråds- og udvalgsvederlag for det pågældende år:
- 2023: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2022: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2021: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2020: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2019: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2018: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2017: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2016: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2015: Byråds- og udvalgsvederlag
- 2014: Byråds- og udvalgsvederlag
I følge den kommunale styrelseslov skal byrådet hvert år senest d. 1. april offentliggøre oplysninger om byrådsmedlemmernes vederlag i det foregående kalenderår.
Oplysningspligten gælder ikke for byråds- og udvalgsvederlag (der er oplyst i afsnittet ovenfor), men derimod for alle hverv, der er udført af et byrådsmedlem efter valg eller forslag fra byrådet, et udvalg, Kommunernes Landsforening mv.