Allerød Kommune afholder to grundlovsceremonier om året, i hhv. forår og efterår. Når du har deltaget i ceremonien og underskrevet erklæringen, modtager du dit statsborgerretsbevis. Du skal være bosat i Allerød for at kunne deltage i ceremonien i Allerød kommune.
Næste grundlovsceremoni - afholdes den 8. oktober 2025
- frist for tilmelding 14 dage før afholdelsen
Sådan tilmelder du dig
Send en mail til sekretariat@alleroed.dk. I emnefeltet skriver du '"Grundlovsceremoni". I mailen bedes du skrive:
- Dit fulde navn
- Dit mobiltelefonnummer
- Bopælskommune
- Hvor mange gæster du ønsker at medbringe.
Hvis du ikke modtager en kvitteringsmail fra os i din e-boks inden for 5 hverdage, beder vi dig rette henvendelse til sekretariatet ved at ringe til 48 10 01 00.
Medbring legitimation på dagen
Husk at medbringe én af følgende typer billedlegitimation:
- Opholdskort, fremmedpas, konventionspas eller kørekort udstedt af offentlig dansk myndighed
- Pas, identitetskort eller kørekort udstedt af offentlig myndighed i et andet EU/EØS land eller Schweiz
- Pas, udstedt af en offentlig myndighed i andre lande end de nævnte er gyldig legitimation, hvis der er sat en opholdssticker i fra et EU/EØS land eller Schweiz.