Når du skifter varmeanlæg har du mulighed for at ansøge din el-leverandør om en reduktion i elafgiften som overstiger 4000 kWh om året
Du kan ansøge, når varmeanlægget er installeret og færdigmeldt/- og du har registreret varmeanlægget i kommunens Bygnings- og Boligregister (BBR).
Vær opmærksom på, at ejendomsejer selv skal sikre, at BBR-registreringen er opdateret med korrekte informationer.
Sådan opdaterer du BBR registreringen
Oplysningerne vedrørende ejendommens varmeforsyning ændres / registreres af ejendomsejer via BBR’s hjemmeside https://bbr.dk/ret.
Vær opmærksom på, at det i BBR-registeret ikke er muligt, at registrere oplysninger med tilbagevirkende kraft.
Du modtager opdateret BBR- meddelelse via e-boks
Når der rettes oplysninger i BBR-registeret modtager ejendomsejer, via e-boks, en meddelelse herom fra BBR-registeret
Dokumentation til brug for din ansøgning om reduktion i elafgiften
Som dokumentation for registrering i BBR-registeret kan du enten:
- Vedlægge den BBR-meddelelse, du som ejendomsejer har modtaget via e-boks. Udskriftsdatoen, der fremgår af BBR meddelelsen (øverst i højre hjørne) er i mange tilfælde tilstrækkelig dokumentation for hvornår ansøgningen om reduktion kan træde i kraft.
Hvis du har brug for en dato for, hvornår BBR-registreringen er sket, kan denne findes her: www.BBR.dk
Du finder oplysningen således:
- Tryk på ”Se BBR-oplysninger”
- Skriv adressen ind
- Rul ned til ”Varme og energi”, ”Enhed: adresse..”
- Tryk på ”Dokumentation for elektricitet”
- Herefter vises en PDF-fil med ”Dokumentation for elektricitet som opvarmningsmiddel i boliger” der kan udskrives/gemmes og videresendes til elselskabet.”
Allerød Kommune udfylder ikke ansøgningsskemaer eller sender mail til dit elselskab vedr. registreringsdato af elvarme som primær varmekilde i BBR.