Gebyrer for affald
Er du grundejer i Allerød Kommune modtager du den 5. december i digital post en opgørelse over din ejendoms affaldsgebyrer for 2025.
SKAT har fra 2024 overtaget opkrævningen af ejendomsskat. Tidligere blev betaling til kommunens affaldsordninger opkrævet sammen med ejendomsskat, på ejendomsskattebilletten. Affaldsgebyrerne opkræves nu via ejendomsbidraget, på ejendomsbidragsopgørelsen. Se yderligere information om ejendomsbidrag her
Enkelte grundejere vil i år opleve ændringer i hvordan opkrævningen sker. Du vil blive berørt, hvis du har ændret i din tilmelding til restaffald eller madaffald efter maj måned 2024. Hvis der er sket ændringer har vi sendt en ny bidragsopgørelse for 2024 ud via digital post i november måned.
Hvis du skal have penge tilbage, vil beløbet blive modregnet på ejendomsbidragets 1. rate 2025, således at du skal betale mindre.
Hvis du skal betale mere for 2024, skal beløbet betales senest den 2. januar 2025 ligesom ejendomsbidragets 1. rate 2025.
Hvis ejendomsbidraget er tilmeldt Betalingsservice, sker regulering og opkrævning automatisk. Hvis der ikke er en tilmelding til Betalingsservice, vil grundejer modtage et indbetalingskort i uge 51.
Mest almindelige affaldsgebyrer
Du finder de mest almindelige affaldsgebyrer her:
Affaldsgebyrer 2025 for husholdninger (boliger) - mest almindelige gebyrer
Affaldsgebyrer 2025 er vedtaget af Byrådet den 8. oktober 2024. Se samtlige affaldsgebyrer her.