Kontakt os

Telefontider og åbningstider

Allerød Kommune har åbent for telefon- og personlig betjening:

  • Mandage: kl. 12.00 - 17.00
  • Tirsdage:  kl. 08.00 - 14.00
  • Torsdage: kl. 12.00 - 17.00

Herudover efter aftale i direkte dialog med afdelingsområderne.

Afdelingsnumre er åbne for henvendelser i rådhusets åbningstid. Hvis du ikke fandt den søgte afdeling, er du velkommen til at ringe til omstillingen på 4810 01 00.

Du er også altid velkommen til at benytte Allerød Kommunes hovedmail: kommunen@alleroed.dk - som din mail vil blive runddelt fra.  

Børn og familier

Mail: familier@alleroed.dk

Skole- og dagtilbud

Tlf. 48 10 08 31

Mail: skoleogdagtilbud@alleroed.dk

Ældre og sundhed

Hjemmeplejen
48 10 08 68

Demens koordinator
Tlf: 48 10 08 10

Kropsbårne hjælpemidler
Tlf: 48 10 08 10

Komplekse hjælpemidler
Tlf: 48 10 08 10

Visitationen
Tlf: 48 10 08 10

Mail: aeldreogsundhed@alleroed.dk

Jobcenter

Forsikret ledig
Tlf: 4812 65 20

Sygedagpenge udbetaling
Tlf: 48 12 65 24

Virksomhedskonsulent
Tlf: 48 12 65 22

Mail: jobcenter@alleroed.dk

Teknik og drift

Vej og trafik
Tlf: 48 10 08 42

Mail: teknikogdrift@alleroed.dk

Plan og byg

Tlf: 48 10 08 17

Mail: planogbyg@alleroed.dk

Renovation

Tlf: 48 12 72 35

Mail: renovation@alleroed.dk

Natur og miljø

Mail: naturogmiljoe@alleroed.dk

Park og vej

Tlf: 48 10 08 00

Mail: park-vej@alleroed.dk

Åbent mandag-torsdag 9.00-14.00
samt fredag fra 9.00-11.30

Personale

Tlf: 48 12 73 00

Debitor

Tlf. 48 10 08 87

Mail: debitor@alleroed.dk

Økonomi

Mail: oekonomi@alleroed.dk

 

Sundhedsplejen: tlf. 20 66 48 35
Teamleder Janni Andersen
Kun vedrørende spørgsmål om sundhedspleje.
Alle hverdage kl. 8.00-16.00

Åben rådgivningTlf. 20 56 16 32
Hurtig, anonym hjælp til personlige eller familiemæssige problemer
Mail: aabenraadgivning@alleroed.dk

Send ikke mails med personfølsomme eller fortrolige oplysninger til kommunens hovedmail eller afdelingspostkasser.

Du kan sende sikker digital post ved at logge dig på for eksempel borger.dk eller e-boks og sende din mail til kommunen gennem de dertil knyttede e-mailløsninger.

Vi bestræber os på at rundsende og svare hurtigt på henvendelser.

Indenfor senest 14 dage skal du have modtaget en kvitteringsmail på din henvendelse, så du ved, hvor i kommunen din mail er forankret - og at den er i gang med at blive behandlet. 

Da der er stor forskel på kompleksiteten af henvendelser, kan vi ikke garantere et svar på dit spørgsmål inden for de 14 dage.

Rådhuset holder lukket for telefonisk betjening og personligt fremmøde:

  • Faste helligdage
  • Mellem jul og nytår
  • Ugen op til påske
  • Dagen efter Kr. Himmelfartsdag
  • Grundlovsdag

Danske Bank

Reg.nr. 4319
Konto 7116063