Understøttelse af de grønne fællesskaber

Allerød Kommune ønsker et stærkere fællesskab med kommunens grønne foreninger. Ved at fremme et bredt samarbejde på tværs af de grønne foreninger, styrkes fællesskabet omkring konkrete projekter, aktiviteter og fælles indsatser. Et eksempel herpå kunne være uge 17, som er kendetegnet ved årets klima- og bæredyg­tighedsuge for mange af landets kommuner. Her kunne der blive tradition for, at biblioteker, grønne foreninger og kommunen går sammen om at skabe opmærksom­hed om den grønne omstilling i forskellige indsatser.

Målet for grønne fællesskaber er at skabe en stærk drivkraft for lokal bæredygtighed, hvor både foreninger og borgere kan bidrage til den grønne omstilling.