Kompetenceudvikling og øget viden om klima og grøn omstilling hos kommunens medarbejdere er en vigtig forudsætning for, at den kommunale organisation kan tænke og handle klimavenligt.
Indsatsen er bred og kan rumme meget forskellige konkrete handlinger. Der kan være tale om meget målrettede forløb med udvalgte medarbejdere eller mere brede, tværgående tiltag for at øge vidensniveauet hos kommunale medarbejdere.
Målet er at kvalificere medarbejderne til at arbejde mere målrettet med klima og grøn omstilling og give dem stærkere handlekompetencer i den sammenhæng.