Akutbolig

Er du i akut bolignød og bor du i Allerød Kommune? I særlige tilfælde kan du søge om at få anvist en akutbolig.

Hvis du står uden tag over hovedet

Bor du i en permanent bolig i Allerød Kommune – som ejer eller lejer – og pludselig står uden tag over hovedet, kan du i særlige tilfælde få tilbudt en akutbolig.

Hvem kan søge?

Du kan være i målgruppen, hvis du uventet ikke længere kan blive boende i din nuværende bolig. Det kan for eksempel være på grund af:

  • skilsmisse eller separation
  • sygdom
  • at du har mistet dit arbejde

Salg af bolig uden en social begivenhed anses som udgangspunkt ikke for at være en akut boligsituation.

Individuel vurdering

Hver ansøgning vurderes individuelt. Vi ser blandt andet på din økonomi og på, om du har børn med særlige tilknytningsforhold. Akutboliger tildeles til den, der har det største behov – og der er ikke venteliste.

Vær opmærksom på ventetid

Selvom du er i målgruppen, kan der være op til et års ventetid. Det er derfor vigtigt, at du også selv leder videre. Du får kun ét tilbud om akutbolig.

Sådan søger du

Ring til Borgerservice for at få vurderet, om du kan komme i betragtning til en akutbolig.

Få hjælp i Borgerservice

- Benyt vores digitale selvbetjningesløsninger, ring eller mød os personligt i åbningstiderne.

Tlf.: 48 10 01 00

Mandag kl. 12:00 - 17:00
Tirsdag   kl. 08:00 - 14:00
Torsdag  kl. 12:00 - 17:00

Bestil tid digitalt

Du kan minimere ventetid ved at bestille tid inden personligt fremmøde.

Brug sikker mail (Digital Post), hvis du vil dele følsomme oplysinger i din henvendelse til kommunen.

Log på med MitID:

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Læs om Digital Post på Borger.dk 

Allerød Rådhus
Borgerportalen
Bjarkesvej  2
3450 Allerød