Regler og priser

Affaldsbgebyret opkræves via ejendomsbidraget.

Sådan foregår betalingen

Hvis du har tilmeldt dit ejendomsbidrag til Betalingsservice, sker det hele automatisk.

Hvis ikke, får du tilsendt et indbetalingskort i uge 51.

Den enkelte grundejer vil den 5. december 2024 modtage en bidragsbillet (tidligere ejendomsskattebillet) fra Allerød Kommune i Digital Post. Opkrævningen for 2025 er fordelt på to rater.

Affaldsgebyrer er tidligere blevet opkrævet sammen med ejendomsskat (grundskyld), men denne opkrævning overgik fra kommunerne til staten fra og med 2024 som et led i nye boligskatteregler.

Hvis du skal betale mere for 2024, skal beløbet betales senes den 2. januar 2025 ligesom ejendomsbidragets 1. rate 2025.

Hvis ejendomsbidraget er tilmeldt Betalingsservice, sker regulering og opkrævning automatisk. Hvis der ikke er en tilmelding til Betalingsservice, vil grundejer modtage et indbetalingskort i uge 51 (den 16. – 22. december 2024).

Hvis du skal have penge tilbage, vil beløbet blive modregnet på ejendomsbidragets 1. rate 2025, således at du skal betale mindre.

Du kan læse om håndtering af husholdningsaffald fra borgere og grundejere beskrevet i Allerød Kommunes regulativer

Allerød Kommune politik og regulativer

 

Affald

Tlf. 48 10 08 18
Mandag kl. 12:00 - 17:00
Tirsdag   kl. 08:00 - 14:00
Torsdag  kl. 12:00 - 17:00

Renovation@alleroed.dk

Allerød Rådhus
Bjarkesvej  2
3450 Allerød