Skal du flytte?

Husk at anmelde din flytning senest fem dage, efter du har skiftet adresse. Du kan samtidig vælge ny læge.

Du bopælsregisterer dig i folkeregisteret på den adresse i Danmark, hvor du reelt opholder dig. Hvis du ikke anmelder din flytning til folkeregistret i tide - dvs. tidligst 4 uger inden, og senest fem dage efter din flytning - kan du få en bøde.

Meld flytning digitalt på borger.dk

Du kan anmelde flytning og skifte læge samtidig via borger.dk. Her finder du en trin-for-trin guide, der fører dig igennem de ting, du skal tage højde for i forbindelse med du melder flytning.

Er du ikke digital?

Hvis du har brug for hjælp, kontakt i Borgerservice. Se kontaktinformation nederst på siden.

På borger.dk er der lavet en flytteguide specifikt rettet mod dig, der skal flytte til udlandet

Flytning til udlandet

På borger.dk er der lavet en flytteguide specielt til dig, der flytter fra udlandet til Danmark

Flytning til Danmark

Du skal være registreret i CPR-registret med bopæl på den adresse i Danmark, hvor du reelt opholder dig.  Det gælder, uanset om det er din egen bolig, eller hvis du bor hos andre.

C/o adresse

  • Hvis du registrer en c/o adresse i CPR kræver det, at du bor på adressen - og betyder, at der kan afleveres post til dig, selv om dit navn ikke står på postkassen.

Modtager post, men bor ikke på adressen 

  • Hvis du blot modtager post til adressen og ikke reelt bor der, kan du ikke lovligt registrere den som bopælsadresse i CPR-registere.

Uden bolig / bopæl

  • Hvis du ikke har en bolig, skal du registreres på dit faste opholdssted, hvis dit ophold der har en vis varighed. Et fast opholdssted kan være f.eks. et krisecenter, en institution, et hospital m.m.
  • Hvis du ikke har en bolig eller et fast opholdssted, skal du registreres som værende uden fast bopæl i din sidste bopælskommune.
  • Hvis din tidligere bopælskommune ikke ved, hvor du er, kan den registrere dig som forsvundet i CPR, indtil du er fundet igen eller har givet dig til kende.

Få hjælp i Borgerservice

- Benyt vores digitale selvbetjeningsløsninger, ring eller mød os personligt i åbningstiderne.

Tlf.: 48 10 08 01

Mandag kl. 12:00 - 17:00
Tirsdag   kl. 08:00 - 14:00
Torsdag  kl. 12:00 - 17:00

Bestil tid digitalt

Du kan minimere ventetid ved at bestille tid inden personligt fremmøde.

Brug sikker mail (Digital Post), hvis du vil dele følsomme oplysinger i din henvendelse til kommunen.

Log på med MitID:

Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)

Læs om Digital Post på Borger.dk 

Allerød Rådhus
Borgerportalen
Bjarkesvej  2
3450 Allerød