Vores indkøb, genbrug og genanvendelse spiller en afgørende rolle i verdens ressourceforbrug og CO2e-udledning. Allerød Kommune vil arbejde med at reducere CO2e-udledningen fra egne indkøb og arbejde med borgere og virksomheders ressourceforbrug, genanvendelse og genbrug.
På trods af at indsatser om affaldssortering og genanvendelse ikke nødvendigvis forbedrer Allerød Kommunes CO2e-regnskab markant, vil kommunen understøtte bæredygtig ressourceanvendelse både gennem oplysning og tiltag, der fremmer cirkulær økonomi.
Det er indsatser, der kun har effekt, hvis både kommuner, staten, private virksomheder og borgere tager ansvar for at bakke op om udvikling af nye løsninger.
