Frist for høringssvar er den 3. september 2025
Byrådet har i januar 2025 besluttet, at Økonomiudvalgets og byrådets 1. behandling af budget 2026-33 udgøres af et administrativt budgetgrundlag.
Forvaltningen har derfor foretaget en teknisk fremskrivning af sidste års budget, som beregner kommunens forventede udgifter og indtægter med uændret serviceniveau. De ændringer, der er foretaget, skyldes således demografi, lovændringer, pris- og lønudvikling eller ændrede budgetforudsætninger. Fremskrivningen inkluderer også konsekvenserne af økonomiaftalen mellem regeringen og KL for 2026. Budgetgrundlaget indeholder alle administrative korrektioner og viderefører således byrådets seneste beslutninger og økonomiske målsætninger.
Budgettet er i offentlig høring indtil den 3. september 2025, og vedtages endeligt af byrådet den 7. oktober 2025.
Tlf.: 48 10 01 00
Mandag kl. 12:00 - 17:00Tirsdag kl. 08:00 - 14:00Torsdag kl. 12:00 - 17:00
sekretariat@alleroed.dk
Benyt sikker mail, når du vil dele følsom information med os.
Log på med MitID for at sende sikker mail (Digital Post)
Skriv via Borger.dk (Borger)
Skriv via Virk.dk (Virksomhed)
Læs hvordan du sender Digital Post på Borger.dk
Allerød RådhusSekretariatetBjarkesvej 23450 Allerød
Deadline for indsendelse af høringssvar:
Onsdag den 3. september 2025 kl 08:00
Send høringsvar til Sekretariatet:
E-mail: sekretariat@alleroed.dk
Telefon: 48 100 804
Dagsordenspunkt: Behandling af Budget 2026-33
Administrativt budgetgrundlag i overblik
Bilag til administrativt budgetgrundlag
Forslag til affaldsgebyrer og priser for 2026
Takstbilag for 2026
Katalog med beskrivelser af forslag til effektiviseringer til budgetforhandlinger
Katalog med forslag til effektiviseringer - overbliksnotat til budgetforhandlinger