Kommunen arbejder aktivt med at de kommunalt ejede bygninger også overgår til CO2e-neutral varme. Omstillingen sker løbende og når der er behov for udskiftning af gasfyr, erstattes de med varmepumper eller fjernvarme hvis det er en mulighed. Indsatsen hænger sammen med arbejdet for at reducere energiforbruget i kommunale bygninger og skal ses i sammenhæng med udarbejdelsen af en ny ejendomsporteføljestrategi.