En række bebyggelser med fælles affaldsordninger får i august nye beholdere til rest- og madaffald.
De nye affaldsbeholdere kan tages i brug fra den 13. august. Kommunen tilbyder afhentning af gamle stativer.
De nye affaldsbeholdere kan tages i brug fra den 13. august. Kommunen tilbyder afhentning af gamle stativer.
Den person som har ansvaret for affaldet i din bebyggelse har fået besked om leveringen.
Se leverings- og afhentningsplanen med aktuelle vejnavne og i hvilken uge der leveres beholdere. Der kan desværre ikke oplyses en bestemt ugedag for levering eller afhentning, indenfor de angivne uger.
De nye affaldsbeholdere skal tages i brug fra d. 13. august, og de bliver tømt første gang i uge 33. Indtil da skal du bruge dit nuværende stativ eller fælles beholder til dagrenovation.
I løbet af uge 33 (15.-19. august) tømmes alle sækkestativer til dagrenovation for sidste gang. Den sidste tømning sker dog ikke nødvendigvis på den samme tømmedag, som du har været vant til, men på en vilkårlig dag i løbet af ugen. Der vil ikke blive sat en ny sæk i stativet efter den sidste tømning.
Derefter kan man ikke længere få tømt sit stativ, men skal overgå til at bruge de nye beholdere.
Så ejer du dit nuværende sækkestativ til dagrenovation og bestemmer, hvad der skal ske med det. Du kan:
Så ejer du ikke selv dit sækkestativ og skal kontakte den affaldsansvarlige i din bebyggelse for nærmere information.
Kommunen tilbyder gratis afhentning af gamle sækkestativer til dagrenovation i uge 36-37.
Af leverings- og afhentningsplanen fremgår det hvilken uge, kommunen afhenter stativer på din vej.
Kommunens afhentningsordning kræver ikke tilmelding, du skal blot stille det gamle stativ frem til afhentning til den uge, der gælder for din vej.
Placering af beholdere til afhentning
Dit gamle sækkestativ til dagrenovation skal placeres i skel så tæt på vejen som muligt, uden at det er til gene for forbipasserende. Spørg eventuelt din affaldsansvarlige, om stativerne skal stilles et bestemt sted.
Stativet skal være tomt, når du stiller det ud til afhentning. Du må meget gerne sætte en seddel på låget med teksten ”skal afhentes”.
Hvis du bor i en bebyggelse med stisystemer, skal du sætte stativet ud til nærmeste p-plads.
Stativet skal først stilles frem umiddelbart inden afhentningsugen for din vej, dog senest mandag morgen kl. 6 i ugen, hvor stativerne bliver hentet.
Oplever du fejl eller mangler, kan du:
Tlf. 48 10 01 00
Mandag kl. 12:00 - 17:00
Tirsdag kl. 08:00 - 14:00
Torsdag kl. 12:00 - 17:00
Mails med personfølsomme informationer:
Send som sikker post, f.eks. via Borger.dk
Se hvordan på Borger.dk
Forvaltningen
renovation@alleroed.dk
Bjarkesvej 2
3450 Allerød